24. júna 2013

Angie.

Neviem, ako napísať to, čo chcem napísať. Neviem ako vysvetliť, aby ste pochopili. Vlastne tu nie je veľa k pochopeniu.

Konkrétne Zuzi, ty si sa ma párkrát pýtala, či som v pohode, lebo som na WeHearIt  „srdcovala“ fotky s dosť depresívnym podtextom. A viem, že viaceré možno, aj keď len na milisekundu tiež niečo také napadlo. A možno aj nie. Netuším, neviem aké ste.

Ale chcem vám predstaviť mňa, aspoň trošku nie len z tej stránky a.k.a romantika nadovšetko.
Angie, akú nepoznáte a akú pravdepodobne nepozná 99% ľudí v mojom okolí, sa snažím skrývať. A Pán Boh pomáhaj, akože som neveriaca, že sa mi to darí.




  • Nenávidím seba. Nenávidím sa za to, že moji rodičia spolu ostávajú len kvôli mne a bratovi. Viem, že sa už až tak nehádajú a sú v pohode, ale moja sebecká časť chce, aby išli od seba.
  • Zbožňujem Demi Lovato. To každý vie. Len ona je dôvod, prečo som nezačala s rezaním, prečo nezvraciam potom, ako sa najem, aj keď mi je zo seba zle. Viem, že by som sa cítila lepšie, ako sa momentálne cítim. Ale zároveň sa cítim silná aj teraz, pretože viem, že to neurobím.
  • Keď bol otec v „náladičke“, vykrikoval mi, aká som lenivá, neužitočná a ako nič nerobím dobre. A ten pocit už neprekonám. Ten pocit bezmocnosti, ktorý mám, keď sa na seba pozriem do zrkadla. Keď pozerám sama sebe do očí a vidím, že nikdy nebudem tak celkom v poriadku.
  • Ľutujem, že som nemala detstvo, pretože už vtedy som vedela veci, ktoré sa deti majú dozvedieť oveľa neskôr.
  • S každým sa dohadujem, ako spolu pôjdeme na VŠ. Do Anglicka a do Bratislavy na internát. A pravda je, že neverím, že s niekým po SŠ udržím kontakt, aj keď ich teraz milujem nadovšetko. Nie som si dokonca istá, ani či ostanem s človekom, ktorý ma pozná najlepšie zo všetkých ľudí.
  • Bojím sa, že ten  jediný človek odíde, keď sa zamyslí a spýta sa sám seba, čo mu priateľstvo so mnou dáva. Piatkové noci pri cigarete a dlhé rozhovory? Možno. Ale ani na témy tých rozhovorov si raz nebude vedieť spomenúť.
  • Chcem byť psychologička. Naozaj chcem. Napriek tomu neverím, že ňou budem, keďže ja sama sa neviem dať dokopy z banálností.
  • Schovávam sa na všetkých spoločných fotkách. Zo zvyku. Ale hlboko vnútri ma to štve, lebo viem, že o niekoľko desiatok rokov, keď si ich budú ľudia prezerať, nenapadne ich, že tam bolo akési červenovlasé dievča. Pretože nie je na fotke..
  • Fajčím. A veľa. A vôbec mi nevadí, že fajčím dlho a že by som nemala. Umrieť aj tak umriem. 
  • Štve ma, že sa vždy správam, ako by sa nič nedialo, ako by mi nič neubližovalo. Ľudia sa teda nikdy nespýtajú. Pýtajú sa Ako sa má TEN/TÁ/TO..? Ale nikdy sa nespýtajú A ako sa máš NAOZAJ ty? Nikoho jednoducho nenapadne spýtať sa Ako sa má Angie?
  • Nemám depresie (alebo pre tie, ktoré sa pri tomto bode uchechtnú s myšlienkou, že som decko- „zlé nálady“) kvôli tomu, že nemám chlapca. Ani kvôli známkam. Dokonca ani kvôli váhe či výzoru. Ja totižto neviem, prečo ich mám. Nemám najmenšiu tušenie, prečo keď pozriem na západ Slnka, nahrnú sa mi slzy do očí a ja mám pocit absolútnej bezmocnosti. Neviem, prečo keď idem autobusom a pozerám von oknom, je to, ako keby som opúšťala sama seba, znova a znova, tisíckrát. A neviem, prečo mi ten pocit nevadí.
  • Hnevá ma, že môj vlastný otec netuší, aké sú moje záľuby a myslí si, že pre mňa najviac znamená internet. Pri tom práve ja som človek, ktorý by najradšej žil na dedine, bez akejkoľvek technológie. Človek, ktorý by sa najradšej vrátil do minulého storočia, kde zvyky a zásady boli ten najvyšší zákon.  Netuší, akú hudbu počúvam, aké knihy čítam. Netuší, ako sa volajú moji kamaráti, netuší, čo chcem v živote robiť a netuší, že toto všetko ma ubíja a zároveň nie.
  • Štve ma, keď počúvam kamarátku, aký úžasný vzťah má s otcom, ako ho ľúbi a ako on ľúbi ju, ako s ním ide na kávu a ako jej chýba, keď s ním dlho nie je. Neštve ma, že žiarlim. Naopak, štve ma, že nežiarlim. Že je mi to úplne ukradnuté a že mi to vôbec nechýba. Že mi vôbec nechýba ten vzťah otec-dcéra, ktorý som s ním mala asi tak prvých 5 rokov môjho života.
  • Ale niečo tu zle musí byť. Niečo, čo mi nedovolí spávať a to nemyslím obrazne. Nie som v strese. Nemám poruchy štítnej žľazy. Neberiem lieky, ktoré by to mohli spôsobovať. Dokonca nie som ani zamilovaná. A napriek tomu, v posteli ležím a pozerám do steny. A cítim sa tak prázdna. (Tento príspevok píšem o 4.15 ráno.)
  • A štve ma, že jediný, komu toto dokážem povedať ste vy, poväčšinou anonymné čitateľky. Že to nedokážem povedať nikomu inému, lebo nechcem byť slabá. Lebo nechcem byť tá, ktorá potrebuje pomoc.
  • Cítim, že nemôžem byť sama sebou. Že to v tejto spoločnosti nedokážem, lebo sa bojím, čo na to povedia. A tak som stále tak istá.

Chcem byť tá silná Angie, ktorá si nič nerobí zo zlých vecí, ktoré ju stretajú. Ktorá nikdy neukáže, ako ju čo i len vtipná poznámka od dobrej kamarátky dokáže zraniť tak, že by najradšej plakala od rána do večera.
Ale poviem vám jednu vec. Začína ma to unavovať. Naozaj. A pomaly som unavená už len z toho, aká som unavená.

Preto vám, milé čitateľky, tie, ktorým na mne čo i len trochu záleží, hovorím, nebuďte prekvapené, keď uvidíte, ako lajkujem smutné fotky, citáty a mám tak trochu depresívne myšlienky. To sa len občas neovládnem a dostane sa von tá smutná Angie.

Tak prosím, súďte ma. Alebo sa pridajte a napíšte mi sem vaše Ja, ktoré si úpenlivo strážite. Ale ak sa mi len máte chuť zasmiať, tak radšej mlčte.


15 komentárov:

  1. Vo väčšine vecí máš absolútnu pravdu a cítim to rovnako. Ja vlastne ani nemám žiadny problém, len mávam také obdobia kedy naozaj neznášam svoj život, chcem všetko pretočiť a začať žiť odznova a nerobiť chyby. Jasné, človek sa z chýb učí, ale tak môžem jebať, keď väčšina z nich tak strašne bolí. Absolútne sa ti nečudujem, že svoje problémy skrývaš, pretože, to robím aj ja, pretože si myslím, že v tejto neúprimnej dobe je to tak najlepšie. Keď nemôžeš plne dôverovať nikomu, ale naozaj nikomu, môžeš ľúbiť svoju mamu akokoľvek veľmi, nepovieš jej všetko. Občas mi ľudia povedia ´Mať tvoj život, mať tvoje to, to, to, bla, blaa, blaah.´ Väčšinou si len pomyslím, že nemajú ani potuchy, aký život vlastne mám, pretože ho vo veľa veciach skrývam. A neboj nemyslím, že sa tu nájde nejaké dievča, ktoré by sa smialo, pretože každé z nich má nejaký problém, poväčšine rovnaký ako ty. -L

    OdpovedaťOdstrániť
  2. - rezala som sa
    - po jedla som vracala
    - dojebávala som vzťahy s rodičmi a bolo mi to jedno
    - nenávidím svoju postavu
    - mám ohromne nízke sebavedomie začo sa hanbím, pretože ludia v mojom okolí to vedia, a pri hádkach dosť často narážajú na moju postavu, pretože vedia, že to ma dokáže zarmútiť najviac..
    - hovorím o svojich problémoch a potom, keď si uvedomím že dotyčným je to aj tak jedno, plačem.

    Niesom zaujímavá, jebať na mňa... Týmto len chcem všetkým odkázať - Angie, si úžasné a krásne dievča. Bez ohladu nato, akú hudbu počúvaš, kam chodíš alebo čo robíš... si inteligentná, krásna a perfektná taká, aká si.. Či už ťa za 20 rokov budem alebo nebudem mať na fotkách, vždy si spomeniem na to červenovlasé dievča s krásnym úsmevom a na naše cigarety v Paríži a problémy so sprchovaním... Nemeň sa, lúbim ťa takú aká si...

    Si dokonalá... S láskou tvoja spolužiačka trápna Viktória:)))))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. nebudem sa tu nejako móc rozpisovať jednak by ťa to 100% nudilo a jednak sa to nehodí, už veľmi veľmi dávno som s nikým nerozoberala ako sa cítim a proste nič, ja si svoj svet držím od iných, viem že to treba niekomu povedať, ale ja nechcem sypať svoje starosti na iných, som človek, ktorý to radšej dusí v sebe. Keď si písala aký máš vzťah, nachádzala som v ňom ten s mojím otcom a je taký aký si opísala. Možno a horší, za tento 14 rokov sa mi sakramensky naubližoval dosť a ja k nemu nemám žiaden vzťah, nedokážem si ani len predstaviť taký vzťah ako mala tvoja kamarátka s otcom, je to pre mňa niečo cudzie a netúžim po tom. Väčšinu čo si napísala bolo presne akoby som to písala sama. Až na to že ja som po žiletke siahla, depresie mám zvyčajne zo svojej váhy i keď vážim 54kg, meriam 169cm, nemám postavu ako modelka čo mi často dávajú iní pocítiť, veľmi to bolí, závidím každej jednej ktorá ma dokonalú postavu i keď viem, že tá postava nie je všetko, ale ja mám skutočne pocit, že keď nevyzeráš dobre nie si ničím len odpadom, ktorý len čoraz ťažšie dýcha a pýta sa sám seba do kedy ešte vydrží.

    Angie nie si sama! Sme tu pre teba i keď tak inak, ale sme tu!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. rozplakala si ma Angie, a ja moc casto teda neplacem, lebo som ta bezcitna mrcha.. polka z toho co si tu pisala plati aj na mna, nechcem moc pisat o mojich veciach (asi by to nikoho nezaujimalo ale hlavne by som to nevedela dat ako zo seba). preto teraz tak placem, pretoze ty si to dokazala dat zo seba von co ja nedokazem, ja by som to nevedela ani takto verejne na blog .. ked mam svoje chvilky tak totiz nedokazem viest ani jeden stupidny rozhovor, lebo mam nejaky blok v tom ze si predstavim ako si ma ludia premeriavaju a 'hovoria si v hlave' vsetky moje nedostatky aj ked mne v istom zmysle neprekazaju,,, gosh, preco pisem o sebe? nic to. chcela som ti podakovat , za to ze si sa otvorila a povedat ti ze nie si sama, aj ja (a ostatni sa tak citia) a mam ta rada aj ked ta osobne nepoznam, iba cez tvoj blog... takisto ako ty zboznujes demi, aj ja(teda nie asi az tak ako ty, lebo som sa dlho o nu velmi nezaujimala) a vzdy ked mam slabu chvilku tak sa snazim si spomenut napriklad na nu, alebo na ludi ktori ma uprimne maju radi a neohovaraju ma za chrbtom kvoli napr mojej rodine/minulosti/povahe atd ... prepac, tento komentar nedava zmysel, som si toho vedoma :D a prosim nemysli si ze som nejaky psychous . a este jedna vec- maybe you don't think so, but you're strong Angie -Tins

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ĽÚBIM VÁS BABY, VÁŽNE! VŠETKY DO JEDNEJ!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. myslím, že môžem povedať aj za ostatné --> u nás platí to isté - we love you too ;) - Tins

    OdpovedaťOdstrániť
  7. prečítala som si to dávnejšie, ale potrebovala som si to nechať prejsť hlavou (a dostať sa k notebooku, lebo kým by som to vydatľovala cez tablet, tak prídem o prsty) takže ak dovolíš...
    nechcela som na teba tlačiť, fakt nie. akurát viem, ako sa cítim sama, keď chodím cez weheartit a vidím tam všetky tie pics, ako sa cítim, keď píšem príbeh, ktorý znie tak, ako to, pod čím som sa ťa naposledy pýtala, či si ok. predstavila som si seba, a to, čo by som v tej chvíli dala za to, keby sa niekto staral o to, ako sa cítim. a kto som, čo sa ukrýva v mojom vnútri. lebo nie, nebola som taká odvážna ako ty (klobúk dole za tento príspevok inak) a nezavesila som si to na blog, lebo to číta priveľa mojich kamarátok a presne viem, ako by na čosi také reagovali a radšej chcem ušetriť seba aj ich od zbytočných rečí a hádok.
    najradšej by som sa vyjadrila ku každému jednému bodu, ale asi by sa tu to, čo mám na srdci ani nevošlo. a neviem, ako to zhrnúť do jednej vety. neviem, ani ako to porovnať, resp. prirovnať k sebe, aby si ma nepochopila zle, lebo vo mne to je trochu komplikovanejšie. preto ti zase raz len pripomeniem, že som tu keby niečo, že sa starám, že chcem vedieť, čo s tebou je a čo sa v tebe deje. nechutne sa vnucujem a fuj fuj na mňa, ale chcem, aby si to vedela, že nikdy nie si sama. a keď ti je ťažko, tak sa máš na koho obrátiť. nebude to prejavom slabosti, ale sily, ako je aj tento príspevok. lebo ty SI silná. a mám k tebe veľký rešpekt za to všetko.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Keď to prečítate do konca budem Vám vdačna :)Keď si ro prečítala začala som uvažovať . Uvažovať nad vecami v môjom nie dokonalom život . Na mojom živote ktorý je podla iných ludí ten dokonalý, ten bezstarostný, ten ktorému nič nechýba. Uvažovala som nad ludmi ktorý ho zaplňajú. Ci súú to ludia , osobz a či sú to vôbec priatelia ktorým dokážem dôverovať, dokážem im veriť na tolko aby som im povedala všetko čo cítim , čo ma trápi, či sú to osoby pre ktorých som tiež tak dôležitá ako oni pre mňa.Ktorý sa mi neobratia chrbtom keď sa niečo pokašle , stane niečo dôležite v mojom živote , či nezabudnú aj na tie najmenšie zážitky,ktoré nich nič neznamenajú. Aspoň pre nich nič ale pre mňa vela . Pretože sú to jediné čo mám. Co mi dáva dôvod vôbec ostať na tomto svete a žiť môj bolestnz život. Pretože sú všetko čo mám. Ako sa to dá vôbec pochopiť?! Keď sa to nedá nijko vyjadriť. Plačom? Šťastím? Bolesťou? Hnevom? Nie pretože sa to nedá. Mám brata, sestru, otca a mamu. NIekto mpovie štastná rodina pri pohlade na nás.Ale tak to nieje. Večne hádajúci sa rodičia ! K čomu to vlastne je? Hádky a hádky. Počúvať ich každodenné nieje upokojujúce skôr depresívne, mučivé a dohňa ma to k slzám. Plakať je len znak zranitelnosti ale ja chcem byť silná. Byť silný človek: Na ktorého budú aj v tej poslednej sekunde spomínať ako na Tú silnú ktorá toho tolko dokázala, ktorá tú všetkú bolesť čo cítila nakoniec premohla a pohla sa dalej. Ďalej v jej živote. Všetko to zahodila za hlavu a proste odišla.odišla preč ale nie do zabudnutia ale do pamäťe. Do pamäťe ludí ktorý ju nenávidia ale aj miluju. Otec. Další asi, možno beycenný človek v mojom živote. dá sa tak nazvať otcom?. Odišiel za prácou do zahraničia. Preč. je proste preč. Ale. ako každý príbeh to má tiež ale vracia sa každé tri mesiace , každé štyri mesiace? ktoto vie? Hmm. Nikto . Vie vôbec že ho potrebujem, že mi chýba, Nie nevie. Skype. Komunikačný prostriedok. ešte aj cez ten sa hádajú.Nevedia jak nám ubližuju. Mňe. Sestre. Bratovi. PRoste jedným slovom nevedia. Vie vôbec moje záluby? Moju oblubennú farbu? Moju oblúbennú pieseň?Nie. Hm to sa dalo čakať . kamaráti?. Dôverujem na plno iba jednej osobe alebo nie?. Boli v mojom živote ludia. Ludia ktorý ma slkamali ktorý uveryli vecim ktoré niesu pravdocv. A to sú ludia ktorý v nom nemajú právo byť. Pretože doneho nepatria. Zrada a Klamstvá. Na čo sú? Na to abz nám ubližovali nechali nás ticho trpnúť a len tíško pod papĺonom plakať. V ten deň keď sa to stalo pri mne ostala iba jedinná osoba osoba ktorej veri. Dievča ktoré mi pomohlo sa postaviť na nohy, ktorá prežila všetky moje pády , depresie a prežíva každý moment v mojom živote. Každú sekundu. Možno tu premňa bude dlho a možno nie. Ked odýde čo sa stane. Ostanem silná alebo spadnem na dno a budem čakať na osobu aspoň trošičku podobnú jej. Aj ked ju nenahradí nikto. Preto že má svoje chyby ako každý. Ako ty ja on ona.Ako všetci ludia. Rozmýšlali predtým než to prišlo vôbec na to že mám citi . Ze preživam bolesť, štastie, utrpene? Možno ano Možno nie. MOžno na to myslieť ani nechceli.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. vieš.. absolutne to chápem .. pretože problémy s rodinou mám aj ja .. ujo je alkohoolik ktorý ma parkrat už zbil.. otca nemám .. nikdy som ho nestretla.. a trochu ..niekedy by som ho aj chcela .. ale vždy si poviem, že takto nám je lepšie, že možno by to bolo ešte horšie ako je to teraz. S mamkou sa neskutočne hádam, stále kvoli maličkostiam aj ked neviem čo som urobila. Jediní ľudia, ktorí ma vypočuju stále su moje kamarátky, nikdy som nechápala pocit priateľstva, to, že si schopný tomu druhému pomocť v akejkoľvek situácii. Ked som stratila kamarátku , o ktorej som si myslela, že je to ten najlepší človek pod slnkom ,pochopila som, že nebola. Vtedy som bola v neskutočných depresiách .. a podobne ako ty.. vobec mi to nevadilo dokonca som ich mala rada, lebo som bola vo svojom svete, ktorý nikto nechápal. Potom prišiel on .. a cele sa to dosralo .. vačšie hádky,vačšie problémy s ujom, častejšie modriny a monokle.Len kvoli jednemu chalanovi, ktorý po pár modrinách, ktoré som mala odišiel, odišiel a nechal ma so zlomeným srdcom tak, ešte som sa aj kvoli nemu pohádala s kamarátkkami, neskor sme si to vysvetlili a oni ma chápali, som rada, že ich mám, neviem čo by som bez nich robila. :) Bývali sme v jednom byte 6 plus pes.. pokiaľ sa mamka neuvedomila, že aj ja potrebujem trochu sukromia ,keďže mám už 15.. ale aj tak to nie je ono. Mám pocit že sa to všetko kazí, že ak sa ešte niečo pokazí, tak už sa nedám dokopy. Chod si za svojim snom byť psychologičkou :) aj cez mrtvoly .. :D pretože ak ťa to urobí šťastnou budeš vedieť, že to je to prečo si to cele robila:). Veľmi dobre poznám tie vtipne poznámky od kamarátok .. takže ťa chápem .. ale zvládneš to:) vždy sa oplatí pre niečo bojovať:)) sme tu vždy pre teba :) Saška :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Po prečítaní tohoto som pocítila k tebe obrovský príval sympatie ( V tom prívale som sa čľapkala už dávnejšie, teraz sa však už v ňom topím). Skoro všetko sedí. Nenávidím sa. To ako vyzerám, aká trápna som. Všetko, čo spravím mi príde bezcenné, neužitočné, sprosté a trápne.
    -Keď sa pozriem do zrkadla, chce sa mi ho rozmlátiť. Snažila som sa schudnúť, aj som schudla, ale kvôli génom je to dvakrát ťažšie pre mňa dosiahnuť vytúženú postavu. Svoju tvár však zmeniť neviem.
    -Nemôžem povedať, že som nemala detstvo a že nebolo pekné. Sem-tam bolo. No potom tom preťali hádky rodičov, od malička som bola obklopená plačom a musela som sa vyrovnávať s chorobami a napokon aj smrťou blízkych.
    - Presne viem, tie poznámky od kamarátok. Beriem ich ako vtip, niekedy sa to už však nedá. A keď sa do seba uzavriem, berú to tak, že som sa urazila ... a tá zlá som zase JA. O chalanoch sa ani nevyjadrujme. Každý v okolí má ,,svojho vytúženého princa", všade bozkávajúce sa páry. Mňa to však obchádza. A som čím ďalej, tým staršia. Chcela by som nájsť niekoho, kto by ma naozaj poznal a naozaj by mi rozumel. To že tu zatiaľ nie je ani len náznak toho, že by som ho našla, vo mne vzbudzuje dojem, že možno ani neexistuje. Lebo je ťažké ma pochopiť, keď som taká divná. Ale ja čakám :) .
    - Hoci chcem byť silná, som príliš citlivá. Všetko hneď prežívam a aj keď chcem, neviem zabrániť slzám, aby sa hneď objavili, keď ma niečo zraní. Už na tom pracujem. Aby som si zachovala ten poker face, a potom možno neskôr aj vyčarila úsmev. Taký, že mne je to jedno, to nebolí. Je to okej. Možno raz sa to podarí.
    - Sen stať sa psychologičkou. Aj ja sa ňou chcem stať. Mám však tie isté obavy ako ty. Že tým ľuďom nebudem môcť plnohodnotne pomôcť, pretože sama v poriadku nie som
    - Mala som najlepšiu kamarátku. Zhodli sme sa takmer vo všetkom. Išli sme však spolu na strednú, však sme neodlúčiteľné. Jasné. S druhou babou si rozumela lepšie. Nebránila som jej.Ešteže aj mňa si našla jedna baba, ktorá dúfam, že ma neopustí. Nechcem byť sama.
    - Jediné čo chcem, aby mi dal niekto najavo .. aby sa nehanbil dať najavo, že ma vo svojom živote chce, a že mu po pár dňoch chýbam. A že zážitky so mnou pre neho znamenajú veľmi veľa. Asi chcem veľa.

    Anyway, stay strong. Ty na to máš. Máš na všetko, čo si zaumieniš. Aj keď ťa nepoznám, už teraz ťa beriem niečo ako kamarátku. Súcitím s tebou. A rada by som ťa vypočula, teda prečítala tvoje problémy a pomohla kedykoľvek, kedy to len budeš potrebovať. Si úžasná :)- BARBI

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Keď som si toto čítala, úplne som zabudla na všetko, dokonca aj nato, že čítam Hunger Games dva a prinútila som sa dávať pozor, čo je v mojom prípade zvyčajne veľmi ťažké, pretože nevydržím veľmi dlho bez toho, aby som nezačala robiť popritom aj niečo iné. O ničom z tohto sme my ako tvoje čitateľky, teda myslím, že aspoň polovica nevedeli a teraz mám pocit, že si ešte viac skvelá. Myslím, že tým, že si to napísala si viacerým pomohla a je to vidno aj podľa slohov v komentároch. Najprv som mala v úmysle napísať niečo v zmysle ako "všetko sa vyrieši", ale sama tomu neverím, nebudem to písať len tak, pretože sa to hovorí. Tak radšej napíšem niečo ako STAY STRONG Angie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Dievča, si super. Si úžasná, naozaj. Vieš prečo? Pretože teraz si bola sama sebou, totálne, úplne, 100%ne. Stay strong. Hľadaj oporu v Demi. Neboj sa povedať svojim blízkym ako sa cítiš. Nebude to prejav slabosti, naopak. Prejav obrovskej a nekonečnej sily. "Sranda", že to hovorím práve ja. Keď sa ma niekto opýta, či sa mám fajn, poviem: "Jasné"... pravda je, že často mám chuť na mieste sa zosypať. Nie, nie je to prejav sily. Je to prejav zbabelosti,úbohej, detinskej zbabelosti. Ľudia ma poznajú ako pozitívneho, optimistického, usmievavého človeka. To som. Well, snažím sa ním byť, lebo sa tak cítim dobre. Ale na druhej strane, za tým úsmevom sa často skrýva veľa sĺz, ktoré nemohli uzrieť svetlo sveta. Každý pozná tie chvíle, keď sa prosto nedokáže držať. A všetko ide von. Štve a zarmucuje ma, že mám veľa dobrých, naozaj úžasných priateľov, ale nemám toho NAJ. Nie je tu človek, ktorý by ma poznal takú, aká som. Nielen nejakú časť mňa. Úplne celú, alebo aspoň vysokú väčšinu. Ani vlastná matka. Ďalšia bolestivá vec. Vlastná mama, tá ktorá ma priviedla do tohto blázninca ma nepozná. Ľúbi ma, aj ja ju. Možno je to dospievaním a tým, že sa mením, ale aj tak. Nepozná ma. V tej veľkej partii priateľov má každý naj kamaráta. Len ja sa tam cítim ako outsider. A štve ma to, ÁNO. Bojím sa s tým niekomu zdvôveriť, so zbabelosti, ale aj z faktu, že mám ledva 13 rokov. Keď si to čítaš (ak vôbec), pomyslíš si : " Ha, 12-ročný prcek. Myslí si, že si svoje prežila. To určite. V dvanástich rokoch mňna zaujímali bábiky Barbie. Hrá sa na dospelú, ale je to decko" Možno si to nemyslíš, ale veľká väčšina by si to myslela. Ja viem, aký je môj vek. Viem aj to, že sa na 12 necítim. Nikto, kto ma pozná si nemyslí, že mám 12. Všetci ma berú ako takmer dospelú. Odmalička som vyrastala v spoločnosti starších a trvá to... Fajn. Predstav si, máš 11 rokov, leto je v polnom prúde, tešíš sa bezstarostnému životu s priateľmi a rodinou. Staršia sestra pracuje cez leto na Cypre. Tisícky kilometrov ďaleko. Máš aj staršieho brata, 19 ročného. Totálne ho zbožňuješ, tak, ako to len dieťa dokáže, možno aj viac. Je tvoj hrdina, vzor dokonalosi, tvoje mladé srdiečko ho nadovšetko ľúbi. (Zabudla som! Si straaašne zvedavá.) Raz spíte spolu na rozloženom gauči, len tak, lebo to máš rada. Brat zaspal, cez deň sa "dobil" v sklade zeleniny, kde brigáduje. Dočítaš kapitolu knihy, zhaneš svetlo, aj ty sa chystáš do ríše snov. Bratovi zazvoní mobil. Najeduješ sa, lebo zaspávaš. Posadíš sa, zoberieš mobil a pozrieš sa na meno adresáta. Lucia. Vieš, kto to je. Bola kolegyňou tvojho brata, keď ako 16-17ročný brigádoval v mliekarani. Prečo mu tá posiela SMS správu tak neskoro? Si strašne zvedavá, nedá ti to a otvoríš ju. Očami preletíš text. Potom ešte raz. Správu zavrieš, mobil odložíš. Vymyslíš plán, ako brata oblafnúť, aby nezistil, že si tú správu čítala. Hotovo. Ľahneš si do postele a neveríš, čo si si práve prečítala. "Ďakujem, že si bol dneska s nami. Ninka ťa má veľmi rada. Škoda, že sa nevídate tak často (...) Vieš, ja ťa mám rada a bojím sa, že keď začne chodiť do školy, budú sa jej posmievať, že je bastard bez otca. Veď si to nezaslúži. (...)" Rozmýšľaš. Zaspíš s hnusným pocitom, ale utešuješ sa, že si to zle pochopila. Ráno si to prečítaš ešte raz. Zisťuješ, že si to pochopila správne. Tvoj anjelský brat v sedemnástke pretiahol kolegyňu, len tak z rozmaru. A vznikol z toho anjel, ktorý sa na neho sakramentský podobá. Svet sa ti zrúti ako domček z karát. Nemôžeš to nikomu povedať. Rodičia by skolabovali a každý človek, ktorému dôveruješ tvojho brata pozná, a ty mu nechceš uškodiť, nechceš, aby si o ňom mysleli niečo zlé, podľa teba si to nezaslúži. A tak to dusíš v sebe. Postupne sa s tým naučíš žiť, ale aj tak ti to nedá pokoja.... Riešene nie je podstatné. Podstatné je to, že to 11-ročné decko zvládlo. S Božou pomocou. Možno tomu dopomohli aj hodiny divadla v Základnej umeleckej škole.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bez chuti rezať sa, spáchať samovraždu. Sama neviem ako som to zvládla. Ale som tu. Žijem, dýcham. Možno je to dôkaz sily. Ale nie je zo moja sila. Je to sila, ktorú mi dal Boh. ( Myslite si, čo chcete. I don't give a fuck. Je to tak, bez viery by som tu nebola ). Ani neviem, čo som tým chcela povedať... Asi len to, aby si bola silná a aby si sa nebála povedať, čo cítiš v hĺbe duše. Lebo sa to dá, a budeš tak šťastnejšia. Poctilo by ma, keby si si to prečítala a oboznámila mi, čo si o tých to nezmysloch bez hlavy a päty myslíš. Je to dlhšie, než som očakávala. Prepáč. Mo xoxo

      Odstrániť
  14. Angie, dohnala si ma k plaču. Asi ani nevieš, aké sme si podobné, neviem či len v problémoch alebo aj v záujmoch a tak, na to ťa budem musieť asi spoznať oveľa viac, čo sa mi DÚFAM v budúcnosti podarí.

    - Keď som mala asi tak 5 až nejakých 12, môj otec chodil každý druhý večer do krčmy a keď sa vrátil o jednej ráno, vrieskal po mojej mamke a ja som ležala vo svojej izbe a počúvala som, ako na ňu nadával a keď som toho mala dosť zišla som do obývačky s plačom a prosila som ho, aby prestal a on sa na mňa len pozrel takým čudným pohľadom a povedal "Neboj sa, len sa neboj." a poslal ma preč. Keď som odišla a plakala som celú noc do vankúša a mamka mi sedela hodinu pri posteli a on prišiel do mojej izby a kričal na ňu, že prečo sa skrýva. A vždy len nadával, mne bolo zle a väčšinou som si schovávala hlavu pod vankúše a plakala som. Proste som sa bála, že príde hore a bude kričať aj na mňa alebo na mojich súrodencov. Tak to bolo celý 7 rokov. Celých sedem rokov, každý druhý večer. Neskôr začal brať lieky a teraz je to s ním lepšie ale aj tak ma to poznačilo na celý život, nikdy sa alkoholu nedotknem. Nikdy! Úplne chápem to, že si a dozvedela veci, ktoré sa v takom veku deti nedozvedajú, som na om rovnako.

    - Nenávidím sa. Podľa mňa som príliš tučná, príliš vysoká. Mám škaredé vlasy, nos, nohy, ruky a zuby. Som škaredá a keď som von s kamarátmi len sami to potvrďuje. Všetky moje kamarátky chodia v kraťasoch a ja mám v šatníku jednu poriadnu sukňu, inak samé dlhé rifle. Nenávidím sa a najradšej by som sa rezala a vracala po jedle. Háčik je v tom, že som veľmi zbabelá. Nezmôžem sa ani na to, aby som žieltkou zarezala len trochu hlbšie. Som úbohá.

    - Keď už hovoríme o tom rezaní a tak, myslím, že mi v tom pomáhajú aj odkazy od mojich obľúbených ľudí hlavne od Olivera Sykesa. (Nikdy ti neprestanem závidieť, že si BMTH videla naživo :) samozrejme, v dobrom) Verím, že taký typ hudby nemôže počúvať niekto, kto si v živote neprešiel nejakou veľkou traumou. Tiež je tu však typ ľudí, ktorí to počúvajú iba pre frajerinu a takých ja nenávidím. Myslím, že keď sa mi do ucha niekto vykričí o svojich problémoch, mám pocit, že nie je zlé mať tie svoje a viem, že je tu niekto, kto si prechádza tým istým.

    (Ocenila by som, keby ste ma nesúdili za to, že som o svojich problémoch porozprávala tak otvorene, mala som pocit, že je to taktné)



    Angie, ja ťa mám strašne rada, najviac veľmi veľmi. Je mi ľúto, že som tak dlho nepridala žiaden komentár, hneď teraz idem všetko dočítavať :) Dúfam, že sa to v tvojom živote zlepší, lebo ty si to zaslúžiš! Stay strong!

    OdpovedaťOdstrániť