14. októbra 2012

I still care.

,,Pichneme ti nejaké anestetiká, aby si necítila bolesť," usmial sa na Carrie doktor. Keď som si všimla, ako sa veľkou ihlou blíži k mojej kamarátke, stislo mi srdce. Blbi sme, nemali sme to robiť. Lekár zasunul injekciu do infúzie a doslova som počula, ako si Carrie nahlas vydýchla. Panebože, musí mať veľké bolesti.
,,No tak Bells, bude to dobré," usmiala sa na mňa vysilene Carrie z postele.
,,To dúfam. Je mi to tak ľú...," začala som, no Carrie mi skočila do reči.
,,Ani to nedokončuj. Vravela som ti, že sa mi to mohlo stať aj v akomkoľvek inom časom čase. Boli sme proste v zlom čase na zlom mieste." Iba som pokrútila hlavou a myslela som si svoje. Mali sme vypité. Bol to letný piatkový večer a ja som u nej prespávala. Zahrať si hru vadí-nevadí vyzeralo ako najlepší nápad.
,,Nechajte ju odpočívať," povedala mi sestrička s citom.
,,Samozrejme," otočila som sa, že odídem, keď sa spoza mňa ozval zvuk, ktorý signalizoval, že jedno srdce v miestnosti prestáva biť.
,,Panebože," vykríkla som. ,,Robte niečo!"
,,Zavolaj doktorku. IHNEĎ!" Bezmyšlienkovite som vybehla von a očami hľadala niekoho kompetentného.
,,Pomôžte mi!" Skríkla som smerom k osobe v bielom plášti a tá sa okamžite rozbehla do izby. Keď som tam však chcela ísť naspäť, sestrička ma zachytila a ťahala von.
,,Je to na lekároch. Vaša priateľka musí na operáciu. Poďte so mnou," jemne, ale isto ma viedla smerom k sedadlám. Ako ma tak vliekla, plecom som zachytila o nejakého chalana v kapucni.
,,Prepáč," vyjachtala som. Keď som sa zahľadela do známych očí, nemohla som tomu uveriť.
,,Bože!" Vrhla som sa mu do náručia.
,,Bella," vydýchol a objal ma. ,,Kde je?" Spýtal sa. I keď sa neozval 5 mesiacov a nevedeli sme o ňom nič, ale to že tu práve teraz bol, znamenalo veľa.
,,Berú ju na operačku. Panebože!" Vyhŕkli mi slzy a schovala som sa mu do náručia.
,,Prepáč Bells. Že som tu nebol."
,,Povedal si jej, že ju nemiluješ. Že ju už nikdy nechceš vidieť. Neozval si sa 5 mesiacov!" Začínalo mi to dochádzať. To, koľko Carrie plakala a ako veľmi sa trápila. Že hľadala chybu v sebe a ja som bola úplne bezmocná, keď som jej nevedela vysvetliť čo sa stalo. Sama som to nechápala.
,,Bolo to kvôli nej! Boli sme na svetovom turné. Po rozchode s bývalou priateľkou by ju po zverejnení nášho vzťahu zničili. Nechcem, aby sa to stalo ďalšiemu dievčaťu, ktoré milujem. I still care," zašepkal s pohľadom upretým do blba.
,,Dievča, ktoré miluješ možno neprežije noc," zašepkala som necitlivo. Opäť sa mi spustil príval sĺz, tentokrát taký intenzívny, že som cez ne ani nevidela. Po pamäti som sa dotackala k sedačkám pri stene a zviezla sa na ne neschopná slova, či akéhokoľvek pohybu.
,,To nemyslíš vážne," zosunul sa vedľa mňa.
,,Zlyhalo jej srdce. Ide na operačku," opakovala som slová, ktoré som už počula.
,,Panebože," zachripel a chytil ma za ruku. Silne som mu ju stisla a oprela som sa mu o rameno. To, že sa mu na zimnej bunde robil fľak vo veľkosti Illinois s prehľadom ignoroval. Sedeli sme tam čakajúc na osud dievčaťa, ktoré sme obaja milovali.

-O 5 hodín-

,,Slečna Fieldsová?" Podišiel k nám lekár v bielom plášti.
,,Áno?" Okamžite som sa prebrala z letargie a vyskočila som na nohy.
,,Kedy sa vrátia rodičia Carrie?"
,,Carrieny rodičia umreli, keď mala 7. Jej zákonitý poručník, jej strýko Adam je odcestovaný v Afrike. Pokúšali sme sa ho kontaktovať, ale nebol v dostihu. Momentálne som jediná, s kým sa o nej môžete rozprávať," potichu som mu vysvetľovala.
,,Vaša priateľka utrpela vážne zlyhanie srdca.. Jej telo začína bojovať proti sebe samému. Je mi to vážne ľúto, ale Carrie upadla do kómy" prehlásil s vážnou tvárou.
,,Viete s tým niečo robiť? Musíte vedieť!" Plácala som bez zmyslu logiky.
,,Nateraz  nemôžeme robiť nič iné, ako na ňu dávať pozor."
,,Ďakujem, pán doktor," kývla som hlavou, pretože čím viac o tom rozprával, tým horšie som sa cítila. Pozrela som sa, ako sedí na sedačke zosunutý skoro až na zem a nemala som to srdce ho budiť. Poviem mu to neskôr.

,,Nasledujúci týždeň sme pri nej boli neustále. Keďže letenky z Afriky za zháňajú ťažko, strýko Adam mal priletieť až o 3 dni. Carrie bola stále v umelom spánku. Pohľad na ňu ma bolel, ako nikdy v živote. Sedávala som pri nej raz ja, raz on a držali sme ju za ruku. Rozprávali sme sa s ňou a nepripúšťali sme si, že by mohla odísť navždy.
,,Verila by si tomu, že tu je? Meral za tebou toľkú cestu, Carrie," vzdychla som si. ,,On ťa vážne miluje," rozmýšľala som nahlas. Zahľadela som sa do diaľky a rozmýšľala nad 4 mesiacmi v Amerike, keď sme sa s ním stretli. Bol milý, pekný a mal oči iba pre Carrie. Vyzeralo to, ako keby sa pre seba narodili. A on potom odišiel . Nechal ju tam napospas všetkému. Odišiel bez štipky úcty, bez štipky akéhokoľvek citu. A teraz je tu, Už 7 dní sa odtiaľto takmer nepohol.
,,Doniesol som ti kávu," vošiel do miestnosti a vtisol mi do ruky plastový pohárik s pariacou sa tekutinou.
,,Ďakujem," hlesla som.
,,Stále nič?" Spýtal sa zúfalo.
,,Stále nič," pokrútila som hlavou.
,,Myslíš, že sa prebudí?" Hladil jej ruku a prechádzal po jej obrysoch.
,,Musíme veriť," pokúsila som sa usmiať.
,,Carrie, prosím, zobuď sa. Je mi ľúto, čo som urobil a chcem to napraviť. Ale musíš mi dať príležitosť to urobiť, dievča. Chcem ťa zobrať na prechádzku. Chcem ťa zobrať ešte na toľko dobrých filmov. Len mi to dovoľ," už len šepkal. Potom sa bez slova postavil a vykráčal z izby. Potichu som uchlipkávala kávu bez chuti a hľadela som na Carrie, ako tam len tak leží bez pohybu. Keď tu..
,,Hej!" Povedala som nahlas. Podišla som k posteli a videla som, ako pomaly zviera ruku vpäsť.
,,HEJ!!" Skríkla som a on vbehol naspäť.
,,Carrie!" Pribehol k nej a kľakol si na zem. Bol v rovine jej očí, keď sa jej hlava akoby inštinktívne obrátila jeho smerom. Jej oči sa postupne otvárali až nakoneic zabodla svoje zelené oči do jeho veľkých hnedých.
,,Liam," vydýchla. ,,Si tu," šepkala prekvapene.
,,Som tu, Carrie. Len prosím ťa už neodchádzaj," prosil ju. Na Carrie bolo vidno, ako bojuje sama so sebou. Nakoniec k nemu však natiahla ruku.
,,Kam by som odchádzala blázonko," usmiala sa a vysilene ho pohladila po líci.
,,Milujem ťa," povedal jej. V tom momente Carrieno srdce definitívne prestalo biť. Doktori robili čo mohli, no Carrie už prebudiť nedokázali. Liam hneď po oznámení pravdy bez slova odišiel. Vždy však, keď je v Amerike, ozve sa a spolu sa stretneme na káve. Už nemá iskru v očiach. Oči mu zvlhnú zakaždým, keď padne jej meno. Carrie, Carrie, Carrie.. Umrela s vedomím, že ju miluje. Verím, že tam, kde je, je jej lepšie. Carrie, ak ma teraz počuješ, prosím, vedz že si mi bola ako sestra. Ako rodina, ako opora. Nikdy na teba nezabudnem, kočka.

(Bella a Carrie)

3 komentáre:

  1. Nemám slova na toto..tak krásne...úplne precítené, rozplakala som sa na konci...DOKONALÉ ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. taky brečím Ang je to dokonalé a smutné !! Píšeš úžasně :)♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. *_* ja proste nemám slov. Jednoducho dokonalé, geniálne , perfektné, úžasné, neuveriteľné, ohromné... Mohla by som pokračovať do rána. :)

    OdpovedaťOdstrániť