26. augusta 2012

She doesn´t like the lights.

Neviem ako dnes bude VBSS, tak som vám, kým som sedela na balkóne, napísala jednodielku s Liamkom :) Snáď sa vám bude páčiť :)

,,Chalani, vážne nejdete so mnou?" Nakukol som ešte raz do izby, kde ležali 4 lenivé prasatá.
,,Liam, vieš aké je vonku teplo?" Zastonal Zayn a na dôvažok sa napil z vychladenej koly.
,,Pôjdeš do bazéna," navrhol som, no vedel som, že je to márne. ,,Bože vy ste aké lenivé prasatá," vzdychol som si, vzal zo stoličky uterák a zavrel za sebou dvere. Na máj bolo v Španielsku neuveriteľné teplo. Zišiel som dole hotelovým výťahom a vybral som sa k najodľahlejšiemu bazénu, ktorý bol v hoteli. Bol dosť studený, takže sem chodilo pomerne málo ľudí. Aj teraz, bol tu akýsi starší manželský pár, zopár teenagerských výrastkov s pupienkami na tvárach a nejaké dievča so slnečnými okuliarmi, ktoré jej zakrývali takmer polovicu tváre. Časť tváre, ktorá jej bola vidno, bola prekvapivo krásna. Plné pery a drobný noštek sa hodili medzi dlhé čierne vlnité vlasy. Vybral som si ležadlo čo najbližšie k bazénu, do uší si nasadil slúchadlá a svet pre mňa prestal existovať. Dnes by to  boli 3 roky. Nemysli na to! Zahriakol som sa v mysli. Danielle sa rozhodla a ty to musíš akceptovať, chlape! Preniesol som sa späť o 3 mesiace.

,,Liam, musíme sa porozprávať," prišla Dan do kuchyne, keď som vybaľoval nákup. V telke mal ísť dobrý film a my sme sa dohodli, že urobím dobrú večeru a spoločne si ho pozrieme.
,,Počúvam zlato," povedal som a sústredene som krájal mrkvu na šalát. To by sa Louimu páčilo, pousmial som sa.
,,Ja,.." zhlboka sa nadýchla, no nevyšiel z nej žiadnz zvuk. Čakal som, čo z nej vypadne a začal som mať zlý pocit. Položil som nôž vedľa dosky a otočil som sa k nej. Nerozhodne na mňa pozerala, v očich strach.
,,No tak to už vysyp," usmial som sa.
,,Začala som si s iným chlapom," zašepkala rýchlo, tak, že som to takmer nepočul. Keby chcem, mohol by som sa tváriť, že som to prepočul.
,,Prosím?!"
,,Ja, je mi to ľúto. Tak strašne ma to mrzí. Ty si bol tak často preč a on mi venoval toľko času,.. Ja,.. Prepáč, Liam,.."
,,Myslím, že si povedala všetko," povedal som jej prekvapivo pokojne. No vo vnútri, akoby ma niekto pálil zvnútra.
,,Liam, vážne.."
,,Odíď, prosím," povedal som jej, ani som na ňu nepozrel. Už som ju nechcel vidieť.
,,Čo?"
,,Danielle, prosím ťa, odíď," zopakoval som a opäť som začal krájať mrkvu. Dan vydala zvuk, akoby ešte niečo chcel povedať, no potom si to očividne rozmyslela. Počul som buchot dverí, ako ich za sebou zatresla. Ako ich zatresla za nami.

Pokrútil som hlavou a slúchatká som si vybral z uší. Vložil som ich do bočného vrecka na taške, ktorú som so sebou vzal a pobral som sa k baru.
,,Jedno mojito," povedal som chalanovi asi v mojom veku. Ani som sa nenazdal a už predo mnou stálo vychladené mojito. Na pult som položil akési španielske mince a šiel som naspäť na ležadlo. Popíjal som mojito a nechal som, nech sa mi studené rozlieva do žíl. Paralelným pohľadom som si všimol, ako sa dievča s okuliarmi postavilo, vzalo si veci a prešlo predo mnou, až sa stratila niekde za rohom. Je naozaj pekná, uznal som. Ešte chvíľu som sedel pri bazéne, okúpal som sa vo vlažnej až studenej vode, ktorá ma ako-tak priviedla na iné myšlienky a šiel som naspäť za chalanmi
,,Vykúpaný?" Spýtal sa posmešne Louis, keď som prišiel na izbu dosť spotený.
,,Vykúpaný, voda je super, ale to teplo, fakt je hnusné," uznal som, položil si veci a vliezol som pod sprchu. V tomto teple sme sa sprchovali snáď aj niekoľkokrát za deň. Síce sme mali 2 veľké izby, no aj tak sme väčšinou boli v tej mojej, ktorú mám s Niallom.
,,Dnes je dole pri bazéne nejaká párty," ozval sa Harry, keď prehltol megaveľkú lyžicu zmrzliny.
,,A?"
,,No, predsa, ideme tam, nie?!" Spýtal sa. Teda, nie, on mi to vlastne oznámil. Keďže sa chalani pridali na jeho stranu, tak program na večer bol istý. Celý deň sme blbi, hrali X-box a nechali si na izbu nosiť kvantá zmrzliny a chladenej koly.
,,Ideme sa prezliecť, postavil sa Louis, Zayn a Harry asi o 8 večer. ,,Urobte zo seba fešákov!" Zazrel na nás Zayn, asi to myslel viac na mňa, neviem, a odišli.
,,Niečo nové pri bazéne?" Spýtal sa Niall, keď šiel ku skrini a vyberal odtiaľ bielu košeľu.
,,Ani nie. Manželské páry, teenageri a jedno celkom pekné dievča. Vieš, že také ja rád. Nie veľa pozornosti," uškrnul som sa a vybral som si obyčajné čierne tielko k riflovým kraťasom.
,,Celkom pekné dievča? To je fajn, konečne si uznal, že je tu ešte niekto pekný okrem..." Pod nátlakom môjho pohľadu zmĺkol. Nie, dnes na ňu nechcem myslieť. Chcem sa len trošku pripiť a zaspať vo veľkej posteli.
,,Sorry. Ale mal by si sa na to povzniesť, kámo," povedal rýchlo. ,,Aspoň dnes. Trošku sa zabavíme, hmm? Ako za starých čias," drgol do mňa.
,,Nialler, niekedy za teba vďačím Bohu," zľahka som ho objal a šli sme klopať chalanom na dvere.
,,Jasné, kto zase mešká?" Spýtal som sa a prevrátil som oči.
,,Ja som to počul!" Ozval sa z kúpeľne Zayn.
,,To som aj chcel!" Odkričal som mu naspäť a zasmial som sa. Keď už boli konečne všetci pripravení, zišli sme dole pri bazén, kde sa už začali zbierať ľudia. Hudba hrala dostatočne nahlas, aby som musel kričať, keď som chcel, aby ma niekto počul.
,,Chalani čo si dáte?" Spýtal som sa a potom som šiel objednať.
,,4 vodky s džúsom a jedno mojito," povedal som tomu istému chalanovi, ktorí tu bol aj poobede.
,,Vydrž, vybavím tuto Mary a hneď som pri tebe," povedal a pripravoval nejaký zložito vyzerajúci nápoj. Automaticky som pohľadom prešiel po ľuďoch, ktorí stáli pri bare a vyšlo mi, že jediný človek, ktorý sa môže volať Mary, je dievča, ktoré bolo pri bazéne poobede.
,,Vyzerá to dosť zložito, čo to je?" Spýtal som sa s jemným úsmevom. Pozrela sa na mňa, veľké hnedé oči orámované hustými mihalnicami a sklopila zrak. Čakal som, čo odpovie, no bola ticho. Tak som sa otočil späť k baru.
,,Modrý sen," povedala nakoniec.
,,Aha," vyšlo zo mňa. Bože, Liam, čo je to s tebou? Tak ma zblbi jej oči, že som ich mal pred sebou, ešte aj keď som niesol na tácke všetky tie poháre.
,,No konečne," vzdychol si Louis a hneď sa natiahol za pohárom.
,,Alkoholik," šplechol som mu do tváre a vzal som si svoje mojito. Chalani sa postupne odtatárili na parket, no ja som nemal náladu. Ako zvyčajne. Rozhliadal som sa po ostatných hotelových hosťoch a v rohu miestnosti som zbadal to dievča.. Mary. Sedela pod jedinou jasnou lampou A čítala nejakú hrubú knihu. Nevyzeralo to, že by mi tu malo niečo dôležité ujsť a tak som sa vybral k nej.
,,A-ahoj," preskočil mi hlas, keď na mňa pozrela. Alebo zazrela?
,,Čau," povedala mi a opäť sa zahľadela do knihy.
,,Myslel som, keď tu sedíš tak sama... No, nešla by si tancovať?" Spýtal som sa jej, a netušil som ako sa to zo mňa vôbec dostalo.
,,Ďakujem, ale neviem o tom, že by som sa chcela na druhý deň ocitnúť vo všetkých novinách za to, že si so mnou tancoval," povedala a neodtŕhala pohľad od knihy.
,,V novinách?" Zopakoval som po nej zmätene.
,,Pozri, vyzeráš ako fakt milý chalan,.."
,,Chápem,.." Prerušil som ju, postavil som sa, nasilu som sa usmial a šiel som naspäť na moje miesto. Práve tam bol Nialler, tak som mu povedal, že sa tu nebavím a že idem na izbu.
,,Si v pohode?" Pozrel na mňa skúmavo.
,,Jasné, len som unavený," pousmial som sa a šiel som na izbu. Nebol som ani len pripitý. A tak som sa neubránil spomienkam na ňu. Na Danielle. Na jej vlasy, ktoré mi pripomínali špagety. Na tanečné kroky, ktoré sa ma snažila naučiť... No na konci sa myšlienky zmenili. Pred očami som stále mal oči Mary. To, ako na mňa hľadela. Odmietavo a pri tom vôbec nie odmietavo. Och bože,...



Nasledujúce dni som ju videl viackrát, no jakmile si ma všimla, radšej som sa pratal preč. Jej občasný úsmev smerom ku mne ma mátal, nevedel som, čo si mám o tom myslieť. Ostávali už len 4 dni do odchodu zo Španielska a chalani sa rozhodli, že pôjdeme do mesta. Po ceste sme zbadali už asi tisícu kaviareň, no do tejto sme nakoniec išli. Stáli sme pri pulte a od sympatickej čašníčky sme si pýtali kolu a veľa zmrzliny. Dal som si čokoládový pohár a spolu sme si sadli za stôl, odkiaľ bol výhľad na celú kaviareň. A tam sedela, zase s knihou v ruke a sŕkala jahodový shake. Hľadel som na ňu a nevedel som, či mám opäť odvrátiť pohľad a zabudnúť na to a venovať sa chalanom, alebo na ňu čumieť ako taký úchyl. Po zvážení všetkých možností som sa chystal odvrátiť hlavu, no ona zdvihla pohľad a usmiala sa na mňa. taktiež som sa pousmial. Ponoril som lyžičku do zmrzliny a keď som sa rozhliadal, s príjemným pocitom, všimol som si, že na mňa máva.
,,Ja?" Naznačil som s úsmevom a ona prikývla. ,,Hneď som tu," povedal som chalanom a postavil som sa od stola aj s pohárom plným zmrzliny.
,,Ahoj," usmiala sa, keď som si prisadol.
,,Čau. Ako to, že si zmenila názor?" Spýtal som sa zvedavo.
,,Názor?"
,,No, predsa si so mnou radšej nechcela mať nič spoločné, nie?" Pripomenul som jej s úsmevom.
,,Aha, to. Neber si to osobne, mala som za sebou fakt hnusnú hádku a," pokrútila hlavou, ,,nechcela som práve pozornosť, vieš," usmiala sa a pokrčila plecami.
,,Chápem," prikývol som a ďalej som jedol svoju zmrzlinu.
,,A to ma vlastne privádza k myšlienke, či by sme niekam neskočili," povedala nakoniec a ja som prekvapene dvihol pohľad od zmrzliny.
,,Prečo nie," pousmial som sa, príliš prekvapený na to, aby som sa zaoberal touto náhlou zmenou. Počul som moje meno a keď som sa otočil, chalani na mňa volali a mávali na mňa.
,,Asi si už potrebný niekde inde," ukázali na nich.
,,No, ale môžem.."
,,Nie, to je v pohode, aj tak musím ísť," povedala a stavala sa na odchod. ,,Bývam na izbe 1027, tak, čo keby si mi večer zavolal?" Spýtala sa rýchlo a ja som prikývol.
,,Ozaj, aké je to tvoje meno?" Stihol som sa jej spýtať. Vo dverách sa otočilo a povedala: ,,Som Mary Jhonson." Posledný-krát sa usmiala a odišla. Vrátil som sa za chalanmi a ignoroval ich otázku, prečo zrazu vyzerám tak šťastne.
,,Netuším," vravel som. Teraz sedím tu v izbe a rozmýšľam, čo poviem Mary, keď jej zavolám.
,,Pozvi ju niekam do mesta. Na prechádzku, alebo tak," radil mi Niall z postele. Vyzná sa tu, dám na jeho radu. ,,V meste je jeden pekný podnik, vezmi ju tam. Volá sa to Ragaza. Je tam veľká terasa," dodal ešte. Vytočil som klapku a zadal číslo Marynej izby.
-Áno?- Ozval sa jej hlas a ja som zabudol, čo som chcel povedať. ,,Ragaza!" Zašepkal mi Niall. Hm, aha..
-Napadlo ma. V meste je vraj jeden dobrý podnik, Ragaza. Išla by si tam so mnou?- Spýtal som sa jej a modlil sa, aby povedala áno.
-Myslím, že za skúšku to stojí,- zasmiala sa.
,,Prídem pre teba o 7?- Navrhol som jej a videl som, ako mi Niall ukazuje vztýčené palce.
-Budem čakať. A, Liam?-
-No?-
-Teším sa,- povedala a zložila. Usmieval som sa ako tĺk, keď mi na posteľ skočil Nialler.
,,Liam James Payne má rande! On má rande, hahaha," rehotal sa, až som naňho skočil a nejakým rugbyovským hmatom, ktorý nepoznám, som sa ho snažil umlčať.
,,Ale veď kľud," smial sa.
,,Všetko v poriadku," usmial som sa. Večer s Mary dopadol viac než dobre. Zistil som, že je jedináčik a tu bola s rodičmi. Má 18 a od budúceho roka bude študovať medicínu. Neviem, kto všetko stál pri mne a kto všetko nám to musel priať, ale vraj býva v Londýne. na druhom konci ako ja s chalanmi, ale stále.. Býva v LONDÝNE!! Teraz som na ceste k nej, aby som sa jej mohol spýtať, či so mnou pôjde na odovzdávanie VMA, ktoré je v septembri a dúfam, že to nebude problém a náš vzťah tak naberie vyššiu úroveň. She doesn´t like the lights, ale presne ako som si povedal v Španielsku, risk je zisk.

4 komentáre:

  1. Z toho by si mohla urobiť takú párdielovku :) pekne sa to číta a bola by som zvedavá na VMA-s :) príde mi to úplne perfektné ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nad tým som nerozmýšľala.. alee, uvidím :D ďakujem..

      Odstrániť
  2. krása... z tohto by bolo pekné pokračovanie :)

    OdpovedaťOdstrániť