18. marca 2012

Unbroken (1)

(štvrtok, 20.8.2012)

           Keď som mala 2 roky, pri autonehode mi zahynuli rodičia. Starých rodičov som nemala a tak sa ma ujali teta s ujom. Ryan a Drew Treshmanovci sa stali doslova a do písmena mojimi druhými rodičmi. Spolu s o 2 roky starším synčekom, mojim bratrancom Danym, sa stali mojou rodinou. Som skôr plachý a hanblivý typ človeka. S mojimi 162 centimetrami sa ľahko stratím v dave. Nikdy mi nevadilo byť ako sivá myška. Vždy som bola tak trochu pri sebe, no nikdy som nemala chuť to zmeniť. Som, aká som a mám sa rada. Všetko ostatné je nepodstatné. Mám dlhšie čierne vlasy, ktorý mi vo vlnkách splývajú po lopatky. Najradšej mám na sebe však oči. Sú zvláštne. Majú sýtozelenú farbu a okolo zreničiek žlté bodky. Ako mača, presne. Keď sa ľudia dozvedia, že Drew je moja teta, často nechcú veriť. Ani sa im nečudujem. Vôbec sa na seba nepodobáme a to je mamina sestra. Naopak, aj keby máte okolo seba tisícku ľudí, vždy by ste ma spojili s mamou. Akoby som jej z oka vypadla. Nepamätala som si starých rodičov. Nepamätala som si poriadne ani rodičov. Keď tak rozmýšľam, vlastne si nepamätám nikoho. To, že mi rodičia umreli a nie sú len niekde preč, som sa dozvedela omylom. Myslím, že na 5ročné dieťa som to vzala dobre. Už odmalička zbožňujem kreslenie a pokiaľ mi pamäť siaha, teta s ujom ma v kreslení vždy podporovali. Preto, keď som ukončila Gymnázium A. Lincolna a nastal čas vybrať si univerzitu, RCA bola tá najlepšia voľba.
            Rocal College of Art. Sen všetkých, čo zbožňujú umenie a chcú sa mu venovať. A ja som sa tam DOSTALA! Viem, je skoro kričať od radosti, idem tam až o 2 týždne. A navyše tým, že mi zle vychádzajú roky, budem najmladšia. 18 oslávim až o týždeň, zatiaľ čo ostatní už budú mať dávno 19. Od bytíku, kde bývam spolu s Danym je to autobusom do školy 20 minút. Môj zlatý, o 2 roky starší bratranec. S Danym sme ako dvojčatá. Nie že by sme sa podobali, to nie. Vieme o tom druhom všetko. Všetko robíme spolu. Poviete si, také sa deje iba vo filmoch. No je to možné aj v realite. Je mojím starším bratom, mojím najlepším priateľom. Bol tu vždy, keď som ho potrebovala. Keď sme pre mňa celé týždne hľadali robotu, aby sme utiahli nájom. Keď som čakala, či ma prijmú na školu. Znášal moje emocionálne výlevy takmer každý deň. Bol tu, keď som bola po v nemocnici. Nosil mi od tety polievky a jedol za mňa nemocničnú stravu a statočne sa tváril, že to nie je až také zlé. Našťastie, teraz sú letné prázdniny. Síce už len 2 týždne, ale nevadí. Treba si ich užiť na maximum. Pracujem ako čašníčka vo westminsterskom klube Doon. Moc sa s ľuďmi nestretávam, ale dievča s ktorým pracujem je fajn. Alex je tichá ako ja a tak si rozumieme. Oveľa viac si však rozumiem s Lucy, Danyho priateľkou. Sú spolu už 3 roky a klape im to ako nikomu koho poznám. Sme taká silná trojka. Dany pracuje ako roznášač pizze po večeroch, inak je čašník ako ja. Tu v Londýne to celkom vynáša. Teraz, keď píšem tento príbeh, mám práve deň voľna. Ležím vo svojej izbe, všade je neporiadok a je mi to jedno. V prehrávači mám pustených The Script, čo je moja obľúbená skupina. Na parketách mám veľký huňatý koberec na ktorom zvyknem ležať, ale kvôli neustupujúcemu teplu, ktoré je prítomné všade, ležím na parketách. Príjemne ma chaldia a mám sa fajn. Často si zo mňa Lucy uťahuje, že načo mám posteľ, keď som vkuse na zemi. A ja jej to zakaždým vrátim tým, že načo má byt, keď je vkuse tu. Viem že si robím iba srandu. Raz som jej dokonca navrhla, aby prišla bývať k nám. Aj tak je jedna izba plná hlúpostí, ktoré by bolo treba vyhodiť. Vlastne, čo to rozprávam? Veď by bývala s Danym. Keď som jej to navrhla, zreničky sa jej rozšírili a videla som, že by šla rada. No namiesto toho pokrútila hlavou a povedala, aby som netárala hlúposti. Vraj je príliš skoro. Nechápala som, čo tým myslí, ale neriešila som to. Keď bude chcieť, povie mi to.
            
           Postavila som sa, aby som odhrnula závesy, Začínalo byť šero a tak som sa do izby pokúsila vohnať posledné lúče Slnka. ,,Andy? Si doma?" Ozval sa z predsiene Danyho hlas a tak som vyšla z izby. ,,Kde inde by som mala byť?" Prevrátila som očami a pustila som sa do prehrabávania tašiek, ktoré priniesol. ,,Nekúpil si zmrzlinu?" Pokrčila som nosom a nechala som tašky taškami. ,,Dokelu!" Plesol sa po čele a pozeral na mňa ako puk. ,,Sorry Dy, úplne mi to vyšumelo z hlavy." Mávla som rukou a predsa len som začala vykladať veci. ,,Vieš čo mám za to?" Usmial sa a odniekiaľ spoza chrbta vytiahol sáčok plný gumových medvedíkov. ,,Mňam!" Zvýskla som a skočila som po nich, no uhol sa. ,,Čo za to?" Smiešne dvihol obočie. ,,Čo by si chcel?" Spýtala som sa a pomaly som sa posúvala smerom k vrecúšku. Zbadal môj úmysel a o krok ustúpil. ,,Čo takto, keby si mi povedala, že som ten najúžasnejší bratranec na svete?" Rozhodila som rukami. ,,Ale to predsa vieš." ,,Chcem to počuť!" Poslušne som odverklikovala. ,,Si ten najúžasnejší bratranec na svete." Za odmenu som sa konečne dostala k vrecúšku. ,,Vieš," prežúvala som s plnými ústami, ,,niekedy si fakt hnusný." Zazubil sa a v tej chvíli mu zazvonil mobil.
-Ahoj zlato, skončila si? Nemusíš, už som bol. Ideš rovno k nám?- Počúval, čo mu očividne Lucy, hovorí.
-Pohni zadkom, čakáme ťa. To je geniálne! Musíme to osláviť. Aj ja teba.- Na tvári sa mu objavil obrovský úsmev.
,,Dostala to?" Lucy je modelka a dnes mala konkurz  na fotenie pre značku Mark&Spencer.ô Bola z toho strašne nervózna a ráno skoro odpadla. Normálne sme ju museli prefackať. ,,Večer ideme von." Zahlásil Dany nekompromisne. Aj by som začala protestovať, že sa mi nechce, ale kvôli Lucy pôjdem. ,,Okej. Urobíš aj mne?" Spýtala som sa, keď si zalieval čaj. Vytiahol moju obľúbenú šálku s britskou vlajkou a pri poličke s čajmi zastal. ,,Čierny." Povedala som a šla som do sprchy. V práci sa tak nespotím, ako keď som celý deň doma. Vyzliekla som sa z pridlhého trička, pod ktorým som mala len spodné prádlo.
           Vhupla som pod vlažnú sprchu a slastne vzdychla. Voda mi zmyla z tela všetky kvapky potu. Keď som siahla po fľašu so sprchovým gélom, bola prázdna. ,,Shit!" Skríkla som a celá mokrá som vyšla zo sprchy. Obalila som sa uterákom a nechávajúc za sebou mláčky vody, som hopkala do izby, kde máme všetky takéto hlúposti. ,,Ja to utierať nebudem!" Ozval sa Dany spoza mňa a šiel si vziať čipsy. ,,Ani ťa o to neprosím." Odvrkla som mu vzala som si poslednú fľašku. Opäť som sa zavrela do sprchy a už onedlho sa všade okolo mňa vznášala vôňa kokosu. Mmhm, zbožňujem tú vôňu. V sprche som bola dlhšie ako bolo potrebné a ta mi na dvere klopal netrpezlivý Dany. ,,Pohni kostrou! Jedlo je hotové, nech ťa potom nemusíme čakať." ,,Ale veď už idem!" Zakričala som, voľky-nevoľky som vypla vodu a vyšla zo sprchy. Vlasy som si nechala voľne vyschnúť na pleciach. ,,Čo máme?" Spýtala som sa cestou do kuchyne, no vôňa mi udrela do nosa skôr, ako mi Dany stihol odpovedať. ,,Špagety bologniese? Fíha, ty sa z toho tešíš snáď viac ako Lucy," pousmiala som sa a pustila sa do jedla.

6 komentárov:

  1. páči sa mi ako to začína, len tak ďalej.. a ľudí, ktorí sa ti vyhýbajú si nevšímaj, nestoja ti za to. Sú to len decká, ktoré ti závidia, alebo ťa nevedia pochopiť, ale väčšinou len závidia. Drž sa svojich priateľov, pretože tí, keď to myslia vážne, ťa nikdy neopustia... tak a končím s mojou duchaplnou chvíľkou, ktorá ti tak či tak ani za nič nepomôže... =) Je za dve minúty polnoc a ja prajem dobrú noc... ja ju už potrebujem.. =D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ďakujem :) veď hej, len niekedy je to fakt únavné a človek ani nemá silu sa brániť. len skloní plecia a ticho počúva.. aj za toto ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásička, len tak ďalej :) neviem sa dočkať ďalšej časti. Normálne sa vžívam do postáv a všade si predstavujem seba :D Túto stránku som objavila len včera, ale už ju mam celu zhltnutú :) Ďakujem, ďakujem, ďakujem že vypľňaš moje prázdne, nudné dni :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. viem ako sa cítiš, aj ja to robím pri ostatných blogoch.. preto sa snažím aby sa tak cítili aj ostatní pri čítaní blogu :) ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. v tejto bude tieš niekto z 1D ? :) alebo to bude úplne o niečom inom ? :)inak pekne to začína (:

    OdpovedaťOdstrániť
  6. bude tam Niall :) s ním súvisí na kraji anketa

    OdpovedaťOdstrániť